Főoldal
Lobbi
2012-04-19 11:09:17

A Szövetség legfontosabb küldetése, hogy a szakma érdekeit hatékonyan képviselje, legyen szó a hazai törvényhozásról vagy Európai Uniós fórumokról.

Az elmúlt években több sikeres lobbi tevékenységünk volt, amelyek közös összefogás eredményeként jöttek létre.

Összefogás a call center szakma védelmében - 2011

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium társadalmi egyeztetésre tette közzé az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C.törvény (Eht.) átfogó módosításáról szóló tervezetet, amely a telemarketing tevékenység egyik alapját képező 162.§-t az iparág számára nagyon hátrányosan módosította volna. A Direkt Marketing Szövetség gyors reagálásának köszönhetően azonnali megbeszélést hívott össze, ahol az elkövetkező lépésekről és a szükséges információk beszerzéséről született döntés.
Dr. Zárdai Zoltánnal, a Humán Erőforrás Alapítvánnyal, a Piackutatók Magyarországi Szövetségével és a telemarketing szolgáltatásban érintett tagjaink segítségével olyan szakmai anyagot állítottunk össze, amelyben bemutattuk:
  • a telemarketing piac nagyságát és szerepét a piacgazdaságban,
  • az opt-in szabályozás várható hatását a piac- és véleménykutatási szektorra,
  • a telemarketing piac szerepét a foglalkoztatásban,
  • a környező országok telemarketing szabályozását,
  • és a teljes opt-in rendszer várható hatását adatokkal alátámasztva.


Emeltdíjas SMS szolgáltatás lobbi - 2011

Az NMHH honlapján társadalmi egyeztetésre bocsátott, az egyes azonosító-gazdálkodással összefüggő rendeletek (ANFT), valamint az elektronikus hírközlési szolgáltatásokhoz szükséges azonosítók lekötésének és használatának díjáról szóló rendeletek tervezett változtatása ügyében egyeztettünk 2011 végén.
A tervezet egyes változtatásai elleni érveink között szerepelt, hogy az emelt díjas szolgáltatások teljes körű tiltásának tervezett bevezetése egy közel 10 Mrd Ft-os piacot veszélyeztet. A rendelet módosításai különböző szektorokat Audemars Piguet City Of Sails replica érinthettek volna, hiszen a várható elbocsátások hatással lehetnek a munkaerő-piacra, a kieső adó- és járulék befizetések miatt pedig az állami bevételek csökkenésére is. A negatív következmények ráadásul továbbgyűrűztek volna a szektorhoz kapcsolódóiparágak és intézmények felé is (hirdetési piac, műsor- és tartalomszolgáltatók, direktmarketing szolgáltatók, stb.).

Végül az NMHH szakmai egyeztető találkozót ugyan nem szervezett, de a fontosabb észrevételeket figyelembe véve megjelentette a rendeleteket a Magyar Közlönyben, amelyek 2012. február 1-jén léptek hatályba.

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetségen kívül természetesen több piaci szereplő is véleményezte a tervezet, így közösen értük el, hogy a legfontosabb észrevételünk, amely az emeltdíjas hívások tiltásának általános bevezetésének igen káros hatásait emelte ki, meghallgatásra talált, a tiltást ugyanis nem vezették be.

A teljes opt-in szabályozás bevezetésének megakadályozása a hazai direkt marketing szakmára  - 2008/2009

Részvétel az első direkt marketing jogszabályok megalkotásában  - 1994


Mi várja a tagokat?

Szakmaiság. Érdekképviselet. Értékközösség. Kapcsolati tőke. Hitelesség. Inspiráció.

Arra törekszünk, hogy olyan szolgáltatásokat nyújtsunk a szövetségi core tevékenységek mellett, melyek kimondottan a tagjainkat juttatják különböző előnyökhöz.

Szakmai szótár
acquisition programmes - ügyféltoborzó kampányok

affinity marketing - affinitás marketing

after-sales service - vásárlás utáni szolgáltatás

bound-in inserts - befűzött mellékletek

branding - márkaépítés


Teljes cikk



Kövessen minket a Facebookon
Kövessen minket a Twitteren